Օմանի արտգործնախարարը հայտարարել է, որ Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլը տեղի կունենա հաջորդ ուրբաթ՝ Իտալիայի մայրաքաղաք Հռոմում։ Իրանի և ԱՄՆ-ի պատվիրակությունները Թեհրանի միջուկային ծրագրի և ԱՄՆ-ի պատժամիջոցների վերացման վերաբերյալ չորս փուլ են անցկացրել Օմանի մայրաքաղաք Մասկատում և Իտալիայի մայրաքաղաք Հռոմում։ Բացի այդ, Իրանը, Ֆրանսիան, Գերմանիան և Մեծ Բրիտանիան ուրբաթ բարձր մակարդակի հանդիպում են անցկացրել Ստամբուլում։               
 

«Ես երջանիկներից ամենաերջանիկն եմ, տեսել եմ ամեն ինչ, բայց երբեք չեմ մեծամտացել»

«Ես երջանիկներից ամենաերջանիկն եմ,  տեսել եմ ամեն ինչ, բայց երբեք չեմ մեծամտացել»
09.12.2016 | 09:08

«Իրատեսի» հյուրն է ՀԽՍՀ վաստակավոր և ՀՀ ժողովրդական արտիստուհի ԺԵՆՅԱ ԱՎԵՏԻՍՅԱՆԸ: Այս տարի նա հոբելյար է, ինչի առթիվ ջերմորեն շնորհավորում ենք, մաղթում արվեստով ու սիրով լի արևշատություն:
Սիրելի դերասանուհին իր բարեմաղթանքներն է հղում մեր ժողովրդին մոտալուտ Ամանորի առթիվ, հորդորում չընկճվել դժվարություններից ու հավատով սպասել երջանիկ ժամանակների:

«ԳՆԱՑՈՂ ԱՄԵՆ ՄԻ ԴԵՐԱՍԱՆԻ ՀԵՏ ԻՄ ՄԻ ՄԱՍՆԻԿՆ ԷԼ Է ԳՆՈՒՄ»


-Տիկին Ժենյա, Դուք սովորել եք Արմեն Գուլակյանի կուրսում, իսկ թատրոնում Ձեր կնքահայրն եք համարում Վարդան Աճեմյանին: Գուլակյանական և աճեմյանական դպրոցները շա՞տ էին տարբեր:
-Չէի ասի, թե տարբերությունը մեծ էր, բայց յուրաքանչյուրն ուներ աշխատելու իր առանձնահատուկ ձևը: Գուլակյանը աշխատում էր սեղանի շուրջը, նրա ենթատեքստը պիտի հասկանայիր: Իսկ Աճեմյանը ցուցադրում էր, բացում դերասանին: Երկուսն էլ մեծություններ էին:
-Ձեր ասմունքը հիացրել է ոչ միայն հայաստանցիներին, այլև սփյուռքի հայերին: Ինքը՝ Վիլյամ Սարոյանն է «բռավո» ասել Ձեր ասմունքին: Ո՞րն է Ձեր տարերքը, այնուամենայնիվ. թատրո՞նը, թե՞ էստրադան:
-Դերասանի համար առաջին տեղում թատրոնն է: Ես էստրադա էի գնում, երբ թատրոնում անգործ էի լինում: ՈՒզում էի եղած բացը լրացնել, աշխատանքի մեջ լինել: Միայն թատրոնով հնարավոր չէր բավարարվել: Բայց և էստրադան է շատ դժվար արվեստ: Ասմունքողը ո՛չ խաղընկեր ունի, ո՛չ որևէ օժանդակություն: Նա միայնակ է բեմի վրա և պիտի կարողանա գրավել հանդիսատեսին: Ես երկուսուկես ժամ կարողացել եմ պահել դահլիճը: Եվ այնպիսի՜ հանդիսատես է եղել՝ պոեզիա սիրող, հասկացող: Գրականագետներ են եղել, գրողներ, արվեստագետներ: Ավա՜ղ, հիմա հանդիսատես էլ չի մնացել: Մեր հանդիսատեսը չկա: Մեր թատրոնը չկա: Մտածում եմ, որ ամեն մի գնացող դերասանի հետ իմ մի մասնիկն էլ է գնում:

«ԹՎՈՒՄ Է՝ ԵՐԵԿ ԷՐ, ՈՐ ԵՍ ՄԵԾԵՐԻ ԿՈՂՔԻՆ ԷԻ ՈՒ ԿՐՏՍԵՐ ԷԻ»


-Հինգ տարի առաջ, երբ Սունդուկյանի անվան թատրոնում նշվում էր Ձեր 70-ամյակը, մարդիկ դահլիճում նստած էին վերարկուներով ու գլխարկներով: Այսօր չկան այդ մարդկանցից շատերը, գրեթե չեն մնացել «հնաբնակ» սունդուկյանցիներ: Բայց կա թատրոնը՝ իր վերանորոգված ու հարմարավետ շենքով: Ի՞նչ եք զգում այս իմաստով:
-ՈՒրախանում եմ, որ թատրոնը շնչում է, գեղեցկանում: Բայց մենք կորցրել ենք մեր անվանի դեմքերին: Հիմա իմ ընկերներից մենակ ես եմ մնացել ու շատ վատ եմ զգում: Թվում է՝ երեկ էր, որ ես մեծերի կողքին էի ու կրտսեր էի: Հիմա դարձել եմ մոհիկան: Չեմ էլ ուզում «մոհիկան» բառն ասել իմ մասին, բայց փաստորեն ես մենակ եմ մնացել:
-Դուք լցնում եք մի մեծ դատարկություն: Պիտի հպարտ ու կորովի լինեք:
-Երբեմն կյանքս ժապավենի նման անցնում է աչքերիս առջևով: Մտածում եմ՝ ի՜նչ մարդկանց հետ եմ ելույթ ունեցել, ում կողքին եմ կանգնել, ինչպիսի՜ մեծություններից եմ բան սովորել: Բայց հիմա կյանքս Սիլվա Կապուտիկյանի տողերով եմ բնութագրում.
Ճաք է տվել ապակին,
Դրսից դեռ չի երևում:
Ճաք է տվել իմ հոգին,
Դրսից դեռ չի երևում:
Դեռ գինի կա բաժակում,
Դեռ զնգում եմ, բայց հանկարծ
Կփշրվեմ ձեր ձեռքին:
Դրսից դեռ չի երևում:

«ԻՍԿԱՊԵՍ ՏԱՂԱՆԴԱՎՈՐ ՄԱՐԴԻԿ, ԻՍԿԱԿԱՆ ՄԵԾՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐՆ ԱՄԲԻՑԻԱՆԵՐ ՉԵՆ ՈՒՆԵՆՈՒՄ»


-Պերճ Զեյթունցյանը պատմում էր, որ Ձեր խաղացած դերերի պրոֆեսիոնալ կողմի մասին կարծիք հարցնելուց զատ, անպայման հետաքրքրվել եք, թե ինչպես եք բեմից նայվում, և ինքը միշտ ասել է. «Սիրուն ես, Ժենյա՛ ջան, սիրուն ես»: Դերասանի կայացման գործում վճռորո՞շ է արտաքին հմայքը:
-Այո՛, շա՛տ: Դերասանը պիտի հմայք ունենա: Առաջին բանը, որով նա գրավում է հանդիսատեսին, շքեղ արտաքինն է: Բայց և պիտի շնորհք ունենա. գեղեցիկ արտաքինի թողած տպավորությանը պիտի ավելանա ներքինը: Եթե այդ երկուսը ներդաշնակ են, ուրեմն դերասանը կատարյալ է:
-Ձեր համբավը, Ձեր հանդեպ հանդիսատեսի մեծ սերը Ձեզ չեն դարձրել գոռոզամիտ: Միշտ մատչելի եք ու յուրային: Գիտեմ, որ մի անգամ Ստեփանավանի Գյառգյառ ¥Գյուլագարակ¤ գյուղում ելույթ եք ունեցել խոտի դեզի վրա: Սա չի՞ վիրավորել Ձեր դերասանական արժանապատվությունը:
-Միշտ իմացեք, իսկապես տաղանդավոր մարդիկ, իսկական մեծություններն ամբիցիաներ չեն ունենում: Ես երջանիկներից ամենաերջանիկն եմ, տեսել եմ ամեն ինչ, բայց երբեք չեմ մեծամտացել: Հիմիկվա ղերասանները մի դեր խաղում են, թե չէ, իսկույն կոչում են ստանում, իրենց աստղ են համարում: Մեր ժամանակներում էդպիսի բան չկար: Իսկ խոտի դեզի վրա ելույթը իսկապես անմոռաց է: Այդ տարիներին մեզ հաճախ էին հրավիրում հայկական գյուղեր, բազմաթիվ հյուրախաղեր ենք ունեցել մեր գյուղացիների համար: Այդ անգամ գնացել էինք երեքով՝ Յուրի Ամիրյանը, Վոլոդյա Աբաջյանը և ես: Տեսանք, որ բեմ չկա, որոշեցինք խոտի դեզին բարձրանալ: Մի աստիճան դրեցին, ես բարձրացա դեզի վրա, Յուրան էլ բարձրացավ: Իսկ Վոլոդյան մնաց ներքևում, և ես վերևից էի ասմունքում, ինքը՝ ներքևից: Սկսեցինք կատակել, թե Նար-Դոսի «Ես և նա»-ի զույգն ենք՝ մեկը վերևում է, մյուսը՝ ներքևում: Ես հիմա էլ բեմի, խաղալու ծարավի եմ: Գուցե և խաղս այն չլինի, բայց ներքուստ այրվում եմ, եռում: Ես ինձ չեմ զգում 75 տարեկան: Մեջս մեծ էներգիա կա, այն միշտ անսպառ է եղել:

«ԵՍ ՄԱՂԹՈՒՄ ԵՄ, ՈՐ ԵՐԻՏԱՍԱՐԴ ՍԵՐՈՒՆԴԸ ՇԱՏ ՍԻՐԻ ԹԱՏՐՈՆԸ, ՆՎԻՐՎԱԾ ԼԻՆԻ ԹԱՏՐՈՆԻՆ, ՁԳՏԻ ՇԱՏ ԴԵՐԵՐ ԽԱՂԱԼ»


-Բրեխտի Կուրաժ մայրիկի դերը Ձեր չկայացած երազանքն է: Բայց երկու տարի առաջ Կարինե Խոդիկյանից խոստում ստացաք, որ կգրի Ձեզ համար մոնոներկայացում: Գրե՞ց կամ գրո՞ւմ է:
-Կուրաժ մայրիկի համար շատ եմ ափսոսում: Բայց ոչ միայն դրա համար: Այնքա՜ն լավ դերեր մնացին չխաղացած: Իսկ Կարինե Խոդիկյանն ասաց, որ սկսել է գրել, բայց ընթացքում նյութն ընդարձակվել է ու դարձել մեծ պիես՝ մի քանի կերպարներով: Ես մոնոներկայացում էի ուզում, դա իմը չէր:
-Թիֆլիսի բարբառը Ձեր բեմական կենսագրության անքակտելի գործոնն է: Եվ այս հարցում ունեցել եք մեծ խորհրդատու՝ ի դեմս Օլգա Գուլազյանի: Հիմա կա՞ն Ձեզնից խորհուրդ հարցնողներ:
-Այո՛, ուսանողական տարիներին Օլգա Գուլազյանից եմ խորհուրդ հարցրել: Իսկ ինձնից հիմա ոչ ոք խորհուրդ չի հարցնում: Բայց ասեմ, որ հիմա մեր թատրոնի երիտասարդ դերասանների մեջ շատ շնորհալիները կան: Օրինակ՝ ես շատ եմ հավանում Արաքսյա Մելիքյանին: Թող երիտասարդությունը խաղա, նոր շունչ բերի թատրոն: Ես մաղթում եմ, որ երիտասարդ սերունդը շատ սիրի թատրոնը, նվիրված լինի թատրոնին, ձգտի շատ դերեր խաղալ, ոչ թե մի դեր խաղալուց հետո վազի սերիալում նկարվելու: Թող այնպես վարձատրվեն թատրոնում, որ կապվեն թատրոնին, չձգտեն գնալ ուրիշ տեղեր: Բայց միևնույն է, այսօրվա թատրոնն իմը չէ: Ո՜նց էինք ես ու Յուրան աշխատում Թիֆլիսի բարբառի վրա, ո՜նց էինք խաղում «Պեպոյում»: Գիտեք, չէ՞, որ Սունդուկյան թատրոնը, վերանորոգվելուց հետո, «Պեպոյով» է վերաբացվելու:
-Այո՛, գիտեմ:
-Ինձ էլ էին դեր տվել, բայց ես հրաժարվեցի: Չէի կարողանա խաղալ, կհուզվեի:

«ՄԱՐԴԻԿ ԵՐԲԵՔ ՉԵՆ ԽՈՒՍԱՓԻ ԲԱՆԱԿԻՆ ՕԳՆԵԼՈՒՑ, ԲԱՅՑ ՊԻՏԻ ՎՍՏԱՀ ԼԻՆԵՆ, ՈՐ ԻՐԵՆՑ ՕԳՆՈՒԹՅՈՒՆԸ ՏԵՂ ԿՀԱՍՆԻ»


-Ձեր մանկության տարիները համընկել են հայրենական պատերազմին, ու Դուք կրել եք անհայրության դառնությունը, Ձեր հայրը չի վերադարձել ռազմաճակատից: Ինչպե՞ս եք ապրում մերօրյա չհանգուցալուծվող պատերազմի տագնապները:
-Շա՜տ ծանր: Ապրիլյան քառօրյա պատերազմն ինձ հունից հանեց: Տեղս չէի գտնում: Մեր ջահելները, որ զոհվեցին, հորս տարիքին էին: Ես հորս չեմ տեսել: Երբ հայրենական պատերազմն ավարտվել էր, ոտաբոբիկ վազեցի կայարան, որ եկող գնացքների մեջ գտնեմ հորս: Կառամատույցում կանգնած հետևում էի վագոններին ու հորս չէի տեսնում: Մեր ադրբեջանցի հարևան Աբգարին տեսա, հարցրի, թե գալո՞ւ է հայրս: Ասաց՝ հաջորդ գնացքով կգա, մի դրոշակ տվեց ինձ, ու ես վազեցի տուն: Լացակումած մտա տուն, մայրս տխուր նստած էր: Միայն այդ ժամանակ բացեց գաղտնիքը. ծոցից հանեց հորս եռանկյուն «սև թուղթը», որը վաղուց էր ստացել, բայց թաքցրել էր մեզնից: ՈՒ նա մեզ համար և՛ մայր եղավ, և՛ հայր, և՛ ամեն ինչ: Այս ծանր պատմությունը միշտ ուղեկցում է ինձ: ՈՒ երբ եղավ այս վերջին պատերազմը, երբ զոհվեցին մեր ջահելները, ես նորից ու նորից իմ հոր կորուստն ապրեցի: Հիմա էլ որոշել են 1000-ական դրամ հավաքել մեր զոհված զինվորների ընտանիքների համար: Ես իմ 50000 դրամ թոշակից կտամ, բայց մարդիկ կան, որ մեծ հարստության տեր են, նրա՞նք էլ պիտի 1000 դրամ տան: Մարդիկ երբեք չեն խուսափի հայ զինվորին ու նրա ընտանիքին օգնելուց, բայց պիտի վստահ լինեն, որ իրենց օգնությունը տեղ կհասնի:
-Իսկ Դուք վստա՞հ եք:
-Ֆրունզիկը կասեր. «Չի իմացվի, երկիրը խառն ա»:

Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 3460

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ

脗/spiritual">Բաժնի բոլոր նորությունները »

Ծաղրանկարչի կսմիթ

«Թավշյա» հարաբերություններ
«Թավշյա» հարաբերություններ